SkunK 1 – DWS 1: 20-25 | Kampioen DWS besluit met dertiende zege

12 maart 2017

KOOTWIJKERBROEK – DWS heeft als een waardig kampioen de zaalcompetitie afgesloten met zijn dertiende overwinning (in veertien duels).

De Kootwijkerbroekers hoopten in de slotwedstrijd tegen de studentenploeg SkunK het ongekende aantal van 300 competitiedoelpunten te bereiken. Hiervoor moest DWS 26 keer tot scoren komen. Coen Hooijer: ,,Een minuut voor tijd stond het 19-25. We hebben SkunK een keer laten scoren zodat we zelf de bal kregen. Het is jammer dat de treffer niet meer viel, maar het was verder een goede wedstrijd en een prima afsluiting van een mooi zaalseizoen.”

De wedstrijd in Nijmegen was een tussenstop in de voorbereiding op het veldseizoen waar de ploeg al enkele weken mee bezig is. Hooijer: ,,We willen de dubbel en hebben nu een paar weken voorsprong op de rest.”

Doelpuntenmakers: Gertjan Davelaar 8, Diane van Hunen 4, Aline van de Glind 3, Hilde Lozeman 3, Bas Lagerweij 2, Bernard Schut 2, Djurre Visser 2, Kees van de Kuilen 1.