Sparta(N) 1 – DWS 1: 16-16 | DWS speelt gelijk in Nijkerk van Sparta

11 februari 2024

KOOTWIJKERBROEK – Ondanks een 9-15 voorsprong heeft DWS de uitwedstrijd tegen Sparta niet kunnen winnen en moest het uiteindelijk genoegen nemen met een 16-16 gelijkspel. Door de puntendeling passeert DWS Sparta niet op de ranglijst en blijft het de nummer vier van de tweede klasse D.

De subtopper in Sporthal Watergoor kende een interessant scoreverloop, de thuisclub kwam al snel op een 3-0 voorsprong waarna DWS terugkwam tot 4-4. Sparta nam het initiatief over en stond met 7-5 voor, onder aanvoering van de uitblinkende Rinske van den Brink ging DWS echter met 8-10 rusten. In het tweede deel leek het team van Jaap Jochems met een 9-15 tussenstand op weg naar de overwinning, maar de slotfase was voor Sparta en werd het via 14-16 uiteindelijk gelijk: 16-16.

Trainer Jaap Jochems: ,,Wij tikten Sparta helemaal van de mat, enorm zonde dat we niet winnen. We hebben het echt weggegeven, ik had misschien ook eerder moeten wisselen. Door wat vakanties en de belangrijke wedstrijd van het tweede, die door de zege gehandhaafd zijn, moesten we wat schuiven en heeft Rens Bleijenberg twee wedstrijden gespeeld. In de slotfase maakten we verkeerde keuzes en scoorden we niet meer. Maar complimenten voor de ploeg, we hebben laten zien dat we aan de bovenkant van de tweede klasse zitten!”

Zaterdag 2 maart staat de derby tussen DWS en Revival op het programma.

Doelpuntenmakers DWS: Joël Lagerweij 5, Rinske van den Brink 5, Joanne Lijbers 2, Linemijn Jansen 1, Sabrina van den Brink 1, Matthias Budding 1 en Job Schonewille 1.