Team van de Week: DWS D1

14 december 2017

Iedere week waarin DWS 1 thuis speelt, staat één van onze jeugdteams in het zonnetje.
Het Team van de Week is dit keer: DWS D1!

De D1 staat op dit moment met 10 punten bovenaan in de competitie. In totaal hebben de aanvallers van de D1 al 50 doelpunten gemaakt dit seizoen. Eén van de goaltjesdieven uit de D1 is aanvoerder Twan. Tegenstanders zijn deze razendsnelle fanatiekeling altijd kwijt, waardoor Twan lekker kan scoren. Ook Lise zorgt voor veel doelpunten met haar loepzuivere schotje van vijf meter. Eigenlijk kan iedereen in de D1 wel meescoren. Zo legt typische rebounder Rens er regelmatig doorloopballen in met één handje en scoort onze enthousiaste Sarah er ook altijd wel een paar. Maar de aanvallers kunnen helemaal niks zonder Ingrid: onze topper in de aangeef zorgt er met haar passes voor dat de schutters ze erin kunnen knallen.

DWS D1 kan dus goed scoren! Maar wat nog veel knapper is: ze hebben van alle teams in hun competitie ook het minst doorgelaten. De verdediging, met de altijd hard knokkende Nikki (die geeft nooit op) en onze beste voorverdediger Gerwin, heeft maar negen doelpunten doorgelaten dit zaalseizoen. Super knap! Ook Marieke, het kleintje van het stel, is ijzersterk in verdedigen en in de aanval loert ze altijd op de tweede kans.

De verdediging wordt geholpen door Elsa, die een kei is in uitverdedigen. Als het aan haar ligt, komt de bal het andere vak niet in! Ook Jessica onderschept heel veel ballen voor DWS, door goed op te letten in de aanval en slim mee te vangen onder korf. Jessica is niet de enige slimmerd: ook Danique korfbalt met d’r koppie erbij. Ze heeft altijd goed overzicht over het spel, waardoor ze vrijwel altijd mee kan scoren.

Zaterdag speelt de D1 om 11:00 uit tegen De Meeuwen D4. Een spannende pot, want de Meeuwen staat tweede met 8 punten uit vijf wedstrijden. Om hun plekje bovenaan te behouden, moet de D1 dus winnen!

Om 17:35 spelen de trainers van de D1, Colinda en Rinske, met DWS 2 tegen Unitas/Perspectief 5, waar ze van moeten winnen om koploper te blijven. Aansluitend speelt DWS 1 om 18:50 tegen Viking 1. De spelers van de D1 zullen bij de start van de wedstrijd worden voorgesteld aan het publiek, begeleid door de spelers uit het eerste. Kom ze aanmoedigen!