Telstar 1 – DWS 1: 14-8 | Kampioen maatje te groot voor DWS

10 maart 2024

KOOTWIJKERBROEK – DWS heeft zaterdagavond in Hoevelaken met duidelijke cijfers van Telstar verloren: 14-8. Telstar heeft na dertien wedstrijden nog steeds de maximale score en werd vorige week al kampioen.

DWS was met goede bedoelingen naar Sporthal De Slag afgereisd, maar kwam pas bij een 4-0 achterstand via William van Maanen voor de eerste keer op het scoreformulier. Pas bij een 7-1 tussenstand voor Telstar begon DWS mee te scoren om halverwege met 8-4 achter te staan. In het tweede gedeelte wist DWS netjes mee te scoren, maar spannend werd het nooit meer: 14-8.

Trainer Jaap Jochems: ,,Telstar is de terechte kampioen, wij hebben verdedigend ons plan prima uitgevoerd. Maar onder veel druk doelpunten maken tegen hun is heel lastig hoor. Met twee sportieve ploegen die willen korfballen waren alle ingrediënten voor een leuke wedstrijd aanwezig, jammer dat de scheidsrechter het niet goed aanvoelde waardoor er weinig tempo in het duel zat.”

DWS speelt zaterdag op de laatste speeldag van de zaalcompetitie thuis tegen KCD.

Doelpuntenmakers DWS: William van Maanen 2, Boaz Liefting 2, Willemieke Goorhuis 1, Linemijn Jansen 1, Joanne Lijbers 1 en Rens Bleijenberg 1.