Update coronavirus: afwikkeling veld- en zaalcompetitie 2019/2020

8 april 2020

De KNKV heeft een besluit genomen over de afwikkeling van top- en wedstrijdkorfbal van de veld- en zaalcompetitie 2019/2020.

Veldcompetitie : Beschouwd als niet gespeeld

De gehele veldcompetitie 2019/2020 wordt beschouwd als niet gespeeld. Van deze competitie is slechts de helft – of iets meer – afgewerkt en daarom is het Bondsbestuur van mening, dat hieraan geen waarde kan worden toegekend. Er zijn dus geen kampioenen en degradanten. Over de indeling  van de veldcompetitie van volgend seizoen doet het Bondsbestuur te zijner tijd nadere mededelingen.

Zaalcompetitie : Stand is eindstand

In het top- en wedstrijdkorfbal in de zaalcompetitie geldt dat de momenteel bereikte stand als eindstand telt. Daarbij treedt de promotie- en degradatieregeling in werking. Over de precieze gevolgen voor alle teams volgt op korte termijn informatie.

Bij DWS spelen DWS 1, 2 en 3 wedstrijdkorfbal. Dit betekent voor volgend veldseizoen dat deze teams in dezelfde klasse gaan beginnen als dit seizoen. Ook voor het volgend zaalseizoen betekent dit voor deze teams dat ze weer in dezelfde klasse gaan spelen, aangezien deze teams op dit moment in de “eindstand” in de middenmoot staan.