Update Coronavirus: DWS-weekend gaat NIET door. Zaalcompetitie officieel afgelopen.

19 maart 2020

DWS-weekend 3, 4 en 5 april

We hebben als bestuur besloten om het DWS-weekend van 3 t/m 5 april af te gelasten. Mensen die al betaald hadden, krijgen dat geld weer teruggestort. We kiezen er voor nu voor om het DWS-weekend niet uit te stellen naar bijvoorbeeld het najaar, er is immers nog zoveel onzeker momenteel. Hopelijk kunnen we in 2021 de ‘schade’ dubbel en dwars inhalen!

Competitie

De zaalcompetitie is definitief afgelopen. De KNVK volgt de richtlijnen van het RIVM. Op basis van deze richtlijnen is besloten de zaalcompetities te beëindigen. De afgelaste wedstrijden worden NIET ingehaald. Dit betekent dat voor de meeste teams er niks veranderd voor volgend seizoen. Met uitzondering van DWS 1 en DWS 2 spelen alle teams van DWS namelijk breedtekorfbal. Dit betekent dat je op basis van je niveau ingedeeld wordt in je poule en je niet officieel kan promoveren of degraderen. Volgend jaar wordt jouw team dus gewoon weer opnieuw ingedeeld. Sommige jeugdteams van DWS deden het erg goed in de zaalcompetitie, zoals de A1. Helaas kunnen zij nu niet officieel kampioen worden.

DWS 1 en DWS 2 horen morgen, 20 maart, officieel wat het einde van het zaalseizoen betekent voor hen. De selectie staat beide op een veilige middenmoot plek en hoeft zich dus (waarschijnlijk) geen zorgen te maken.

De veldcompetitie begint op zijn vroegst op 18 april. Alle officiele wedstrijden zijn afgelast tot en met 16 april. De voorbereidingen van de programmering van de veldcompetitie gaan vooralsnog in aangepaste vorm door. Hierover komt KNKV in de komende dagen met nadere informatie.

Voor alle informatie rondom het Coronavirus en korfbal kijk hier.

Wij wensen iedereen veel sterkte en hopelijk zien wij elkaar snel weer in goede gezondheid.

Het Bestuur.