‘Verandering vergt aanpassingen’ bij DWS

13 september 2019

KOOTWIJKERBROEK – Met een deels veranderde spelersgroep na het vertrek van Bas Lagerweij, Kees, Maarten en Davitha van de Kuilen, gaat René Slegh een nieuw avontuur aan bij DWS. De oefenmeester is gedwongen te putten uit spelers van het tweede en derde maar loopt daar niet voor weg. ,,Ik ben trainer geworden om spelers beter te maken.”

Slegh is de opvolger van Coen Hooijer die er na vier jaar de brui aangaf. Ondanks de gereviseerde selectie, kijkt de nieuwe trainer juist zeer uit naar de komende weken en maanden. ,,DWS is namelijk een gezellige club met een leuke groep mensen die er enthousiast ingaat. Natuurlijk zijn de genoemde spelers vol kwaliteiten en waren het routiniers maar dit biedt weer kansen voor anderen. Het wordt spannend in de groep en dat geeft een extra dimensie, ook voor een trainer. Nieuwe mensen, een nieuw team, de hiërarchie zal veranderen en de vraag is hoe de groep daarmee omgaat. Wie neemt de voortrekkersrol na het vertrek van aanvoerder Bas Lagerweij, dat is ook nog een kwestie. Genoeg interessants dus.”

TWEEDE EN DERDE

Omdat de A-jeugd in Kootwijkerbroek nog erg jong is, zag Slegh zich gedwongen om spelers te zoeken bij het tweede en derde. ,,De gemiddelde leeftijd is ook wel gedaald, maar ook dat maakt voor mij niet uit. Ik wil ze een stapje verder brengen in hun ontwikkeling en werken aan vastigheden. Ik ben de trainer dus aan mij de taak om eenieder op de juiste plek te zetten. Het is de vraag hoe het de komende weken gaat, dat is echt afwachten, maar ik ben ervan overtuigd dat het goed gaat komen. En de zoektocht naar nieuwe leiders gaat gelden onder het bekende motto ‘de koning is dood, leve de koning’.”

Drijfveer bij Slegh is duidelijk en dat heeft niet al te veel te maken met een uiteindelijke positie op de ranglijst. ,,Natuurlijk willen we ons handhaven in de tweede klasse, maar veel belangrijker én leuker vind ik het om spelers te ontwikkelen. Ik kan eenvoudigweg ook niet zeggen waar we staan, want we zijn pas net bezig en hebben nog maar een paar oefenpotjes gespeeld. Maar ik ben ervan overtuigd dat het zich gaat vormen.”

VOORDEEL

Voordeel is volgens hem ook dat we ons een week langer konden voorbereiden omdat Woudenberg de wedstrijd van afgelopen zaterdag had verplaatst. We konden daardoor nog wat schaven aan de combinaties. Veranderingen vergen aanpassingen en we hopen er klaar voor te zijn als Viking – een voor mij onbekende tegenstander – zaterdag op bezoek komt. Voordeel is dat de meeste spelers deze ploeg wel kennen. We gaan vol voor de winst.”

De wedstrijd vindt morgenmiddag plaats op het eigen sportveld in Kootwijkerbroek. Het duel start om 15.30 uur. Viking is na één wedstrijd samen met Revival uit Terschuur koploper in de tweede klasse F. De eerste wedstrijd door de opponent van DWS morgenmiddag werd met liefst 14-7 in winst omgezet. Keizer Karel werd verslagen.

DWS is er klaar voor met vanaf links Hilde Lozeman, Linemijn van den Top, Joanne Lijbers, Rinske van den Brink, trainer René Slegh, Dinant Lagerweij, Gertjan Davelaar, Job Schonewille en Rens Bleijenberg.

Bron: www.barneveldsekrant.nl | Jurre Jochemsen