Voorbeschouwing: veldcompetitie DWS 1 gaat zaterdag van start

5 april 2024

De 31-jarige Joanne Lijbers stopt na de veldcompetitie bij DWS 1: ,,Na bijna zeven jaar in de selectie is het mooi geweest. De groei is eruit en ik heb zin om in het derde met leeftijdsgenoten te gaan spelen, dat scheelt ook een trainingsavond per week. Natuurlijk zal ik DWS 1 ook wel gaan missen, vooral het drie keer per week carpoolen met mijn zus Marieke vanuit Amersfoort.” In de voorbereiding won DWS al met ruime cijfers van Regio’72 en donderdag staat een oefenduel tegen ODIK op het programma. Lijbers: ,,We hebben een tijd niet tegen ODIK gespeeld, qua niveau zijn we ook naar elkaar toegegroeid. Door het bijzondere competitieprogramma met veel vrije zaterdagen houden we zo ook wat wedstrijdritme.”

Na de onverwachte degradatie uit de tweede klasse start DWS zaterdag in Arnhem tegen EKCA als titelfavoriet aan de veldcompetitie met onder meer Revival als tegenstander. Lijbers: ,, Wij kunnen het prima met Revival vinden, we gunnen ze een mooie strijd om de tweede plek. Wij pakken ze gewoon, daar zijn we niet bang voor. Ons doel is om kampioen te worden, dat is duidelijk. Ik ben nog nooit in het eerste kampioen geworden, dus mijn sportieve hoogtepunt moet nog komen. Hopelijk worden we op de vijfde speeldag in mijn laatste thuiswedstrijd voor DWS 1 kampioen, dat zou het perfecte afscheid zijn.”

Bron: barneveldsekrant.nl | Peter de Kinder