VZOD 1 – DWS 1: 17-12 | DWS onderuit in Kudelstaart

4 februari 2023

KOOTWIJKERBROEK – Ondanks een vliegende start heeft DWS de uitwedstrijd tegen VZOD met 17-12 verloren. Door de nederlaag zakt DWS naar de zevende en voorlaatste plaats in poule 2E en wordt de thuiswedstrijd zaterdag tegen concurrent GKV cruciaal.

Met een volle bus met spelers van het eerste en tweede vertrok DWS samen met een groep supporters al om half elf richting Kudelstaart, onder de rook van Schiphol. Nadat DWS 2 een belangrijke overwinning had geboekt, begon de hoofdmacht van DWS ook uitstekend aan de wedstrijd tegen subtopper VZOD. Mede door twee punten van uitblinker Boaz Liefting gingen de bezoekers uit Kootwijkerbroek al snel met 0-3 aan de leiding. Bij DWS speelden Maura van Limpt en Rens Bleijenberg in plaats van Marieke Meijer en William van Maanen. Na de vliegende start kantelde de thuisclub met zeven punten op rij de wedstrijd: 7-3. Via een 8-5 ruststand kwam DWS in het tweede deel nog terug tot 13-10, maar echt spannend werd het niet meer: 17-12.

Trainer Jaap Jochems: ,,Wij wisten dat VZOD veel lengte in de ploeg heeft, om dan een resultaat te halen moeten wij een hoog rendement halen. Dat lukte helaas niet. Wel hebben we een tactische variant geprobeerd zonder aangever en met veel dynamiek. Dat vergt fitheid, daar maken we absoluut stappen in. Ondanks de nederlaag hebben we uiteindelijk toch een geslaagde dag gehad, goed voor het clubgevoel en de onderlinge sfeer.”

Doelpuntenmakers DWS: Boaz Liefting 5, Joël Lagerweij 3, Sabrina van den Brink 2, Linemijn Jansen 1 en Rens Bleijenberg 1.