Wedstrijdverslag DWS E1-Spirit E6

14 september 2020

De blauwe wolven behalen eerste punten

12 september 2020
KOOTWIJKERBROEK– Vandaag speelt DWS E1 haar tweede wedstrijd in dit seizoen. Vorige week is de eerste wedstrijd helaas verloren. Het was even wennen, want de regels in de ‘E’ zijn anders dan in de ‘F’. Maar aan strijdlust geen gebrek. Voorafgaand aan de wedstrijd klinkt er een mooie yell. Inclusief een strijdkreet van de blauwe wolven. De E1 bestaat uit een enthousiast team van 6 meiden.

Aan het begin van de wedstrijd mag aanvoerder Lotte bepalen aan welke kant DWS gaat scoren. Wanneer de wedstrijd begint, gaat het aardig gelijk op. Loïs onderschept een aantal ballen van de tegenstander. Snel wordt de counter ingezet. Er volgen mooie diepteballen. Lotte scoort het eerste doelpunt op aangeven van Loïs. Echter kan Spirit ook snel schakelen. Binnen no time staat het 1-1.

In het tweede kwart gaat het weer gelijk op. Ditmaal is het Evy die het haar tegenstander erg moeilijk maakt en er een paar mooie ballen tussenuit pakt. Het verdedigen gaat goed, het hele team gaat er vol voor. Emma T. en Emma H. verliezen hun tegenstanders niet uit het oog! Lotte ziet haar tegenstander meedraaien met de bal. Ze draait naar de korf en schiet! Wat een slimme kans. Helaas is het schot niet raak. Het staat 1-1 in de rust. De meiden zijn dorstig. De limonade gaat er wel in. In de rust klinkt opnieuw de yell!

In het derde kwart is het een echte wedstrijd. Er wordt gescoord door Spirit en DWS. Spirit gooit weer een mooie bal uit de diepte en scoort. Hierdoor komt DWS met 1-2 achter te staan. Het uitverdedigen gaat super goed. Evy en Bente maken het hun tegenstanders erg lastig door steeds op de ballijn te verdedigen. Echter blijft het opletten in de verdediging. Spirit heeft veel kansen. Soms gaat het voorverdedigen even mis, waardoor de tegenstander van Spirit kan omdraaien en schieten. DWS heeft een beetje geluk, maar kan daarna zelf scoren. Evy is erg snel en loopt zichzelf vrij, waarna ze de bal krijgt. Ze schiet van grote afstand raak! Vervolgens heeft Spirit een goede tactiek door doorloopballen te gaan nemen. Deze zijn lastig te verdedigen door DWS. Uiteindelijke scoort Spirit vanuit een doorloopbal. Het staat 2-3.

In het laatste kwart trekt DWS aan het langste eind. Het verdedigen wordt door alle dames zorgvuldig gedaan. Het wordt Spirit lastig gemaakt. Een snelle omschakeling is echt een kracht van de E1. Alle dames helpen elkaar en sprinten naar de korf. Door snelle counters scoort Loïs twee keer! Bij beide doelpunten wordt ze vanuit de diepte aangespeeld door één van haar teamgenoten. Een beetje geluk én heel veel inzet zorgen voor de eerste overwinning van de blauwe wolven. Einduitslag: 4-3 voor DWS. Ga zo door dames!

Geschreven door Evithe